Stemmer aktionærenes og ledelsens interesser overens? Remuneration

Jeg har siddet og kigget på Trifork Group - og - jeg undrer mig over remuneration delen af årsrapporten. Særligt at executive management bonus ordning er vægtet som følge:

Omsætningsvækst Group (25%)
Trifork segment EBIDTA margin (30%)
LABS EBT (15%)

ESG (10%)
Vækst udenfor DK (10%)
og visninger på GOTO youtube (10%)

Omsætnings og EBIDTA margin delen er på linje med hvad der findes i Netcompanys remuneration report. Men - Min undren lyder på, om det virkelig er i aktionærenes interesse at vægte omsætningsvækst frem for indtjeningsvækst (indtjening efter renter og skat såvel)?
Er det åbenlyst at man burde vægte remuneration anderledes hvis aktionærenes og ledelsens interesser skal være på linje med hinanden - eller er der noget jeg overser?

Mit argument lyder at man kunne frygte ledelsen i højere grad ligger fokus på at vækste omsætningen - måske ved dyre opkøb eller irrationelle udvidelser? Burde man helt se væk fra selskaber hvor der kan være en uoverenstemmelse mellem aktionærene og ledelsen - og er dette en for grov udlægning?..

Jeg har selv aktier i Trifork og det er ikke en anbefaling til at købe eller sælge - søger blot sparring på remuneration.