Jeg er ej den erfarne aktiehandler. Jeg har læst op på en norsk aktie - SoftOx Solutions - det har været en aktie der tidligere har ligget på ml. 50-100 NKR, nu ligger den under 2 øre. Læser der er kommet ny bestyrelse, og at firmaet fortsat tror på fremtiden. Hvad skal jeg gøre/undersøge inden et eventuelt aktiekøb? Påtænker kun mindre køb for 3-5.000 danske kroner - kunne jo være fantastisk hvis den stiger til tidligere højder.
Håber nogle vil vejlede lidt og et eventuelt køb.
Det første der lige er helt vigtigt at forstå at selskabet har ca. 50 doblet antallet af aktier via en restrukurering, så det du ser som at den tidligere har kostet SEK 50-100 svarer til 1-2 svenske nu (en fejl mange gjorde når de kiggede på SAS aktiekurs)
Nummer to er at se på penge i kassen vs. burnrate, ser også ud til at de snart skal ud at hente kapital og det skal de jo til o,o1 øre hvis ikke andet ændrer sig, så man igen kan blive massivt udvandet for de aktier man køber nu.
Det trejde er at de splitter sig ud i nogen forretningsområder, hvad er man beholder som aktionær.
Nok en aktie man skal bruge lidt energi på at forstå,. og hvis det er kursgrafen med et fald på 99% der tiltrækker så pas meget på, det er fake på grund af udstedelsen af ny aktier