Denne tråd er for alle, som er nye til aktieverdenen, eller som ønsker at hjælpe andre med at komme i gang.
2 Synes om
Bedste råd til “nye” (særligt unge) :
- Betal først din gæld - renterne på gæld er som regel højere end din investeringsgevinst.
- Invester kun for penge du kan “tåle” at tabe og som du ikke er afhængige af.
- Opret en Aktiesparekonto og investere igennem denne. (Indskud max 105.000 kr. pt. - 17% skat)
- Sæt dig ind i firmaerne du vil investere i - ledelsen, historien, den fundementale økonomi
- Lav en plan for hvad du vil - f.eks. købspriser, salgspriser osv. - og hold fast i planen !
- Ha is i maven - der vil altid komme modgang - men hold fast.
- Brug dit første år til at “lege” med aktiemarkedet - små køb og salg - lær mekanismerne at kende - lær din egen mentalitet og psyke at kende - det tager tid …
- Og hvis du udelukkende vil investere fordi du tror du kan “tjene en million” - og der står dollartegn i øjnene på dig - så drop det - køb en lotto kupon i stedet !
6 Synes om
Fedt opslag Paul-Henning. Det er nogle virkelig gode pointer, som både nye og gamle investorer bør huske at tænke over
1 Synes om
På torsdag kl. 19 afholder jeg et webinar, hvor jeg giver en introduktion til investering. Her vil jeg komme ind på den grundlæggende termonologi, hvad man kan investere i og hvilke måder du kan starte på
1 Synes om
Så har jeg netop afholdt eventet under titlen “Investering for begyndere”. Rigtig fedt at have så mange med og tak for de gode spørsgmål
Hele webinaret kan genses nedenfor: