Ny til investering - Youth Board

Denne tråd er for alle, som er nye til aktieverdenen, eller som ønsker at hjælpe andre med at komme i gang.

2 Synes om

Bedste råd til “nye” (særligt unge) :

  • Betal først din gæld - renterne på gæld er som regel højere end din investeringsgevinst.
  • Invester kun for penge du kan “tåle” at tabe og som du ikke er afhængige af.
  • Opret en Aktiesparekonto og investere igennem denne. (Indskud max 105.000 kr. pt. - 17% skat)
  • Sæt dig ind i firmaerne du vil investere i - ledelsen, historien, den fundementale økonomi
  • Lav en plan for hvad du vil - f.eks. købspriser, salgspriser osv. - og hold fast i planen !
  • Ha is i maven - der vil altid komme modgang - men hold fast.
  • Brug dit første år til at “lege” med aktiemarkedet - små køb og salg - lær mekanismerne at kende - lær din egen mentalitet og psyke at kende - det tager tid …
  • Og hvis du udelukkende vil investere fordi du tror du kan “tjene en million” - og der står dollartegn i øjnene på dig - så drop det - køb en lotto kupon i stedet !

:upside_down_face:

6 Synes om

Fedt opslag Paul-Henning. Det er nogle virkelig gode pointer, som både nye og gamle investorer bør huske at tænke over :slight_smile:

1 Synes om

På torsdag kl. 19 afholder jeg et webinar, hvor jeg giver en introduktion til investering. Her vil jeg komme ind på den grundlæggende termonologi, hvad man kan investere i og hvilke måder du kan starte på :slight_smile:

1 Synes om

Så har jeg netop afholdt eventet under titlen “Investering for begyndere”. Rigtig fedt at have så mange med og tak for de gode spørsgmål :slight_smile:

Hele webinaret kan genses nedenfor: