Nogen der kender til Vale SA?

Jeg har i et stykke gået og ville købe mig ind i mineindustrien, og er fornyligt løbet ind i aktien/virksomheden Vale SA. Vale SA er et brasiliansk mineselskab, som er en af verdens største producenter af jernmalm og nikkel. Vale er et stort globalt mineselskab og er verdens største producent af jernmalm og pellets. I de seneste år har virksomheden solgt ikke-kerneaktiver såsom gødnings-, kul- og stålaktiviteter fra for at koncentrere sig om jernmalm, nikkel og kobber.

Nu går mit spørgsmål så på, om nogle af jer andre har kigget ind i selskabet, eller om I har kigget ind på andre aktier, som er rettet mod mineindustrien og efterspørgslen på råstoffer fra mineindustrien?

1 Synes om

Jeg har personligt kun investeret i ETF’er rettet mod industrien for uran indtil videre, men er også begyndt at kigge i retningen af andre råstoffer fra mineindustrien. Vil helt sikkert give Vale et kig :slight_smile:

1 Synes om

Fedt! Hvilke ETF’er har du investeret i der?

1 Synes om

Uran er også en super spændende sektor @Asbjorn - en jeg også selv har holdt øje med længe. Jeg havde GoviEx Uranium tilbage i start 2020 til midt/slut 2022, hvor der var ret så vilde stigninger - opkøbte løbende og ramte 500% i ikke realiseret gevinst. Det endte jo desværre med, at gå ret så hurtigt tilbage igen efterfølgende - har passet mere på lige siden :wink: