Green Hydrogen Systems

Hej Inderes

Jeg er ny på jeres forum. På forhånd tak for jeres input.

Jeg er aktionær i GHS, og jeg har derfor fået tildelt tegningsretter ifm. aktieudvidelse. Jeg havde læst i medierne, at udvidelsen løb frem til på fredag, hvorfor jeg ikke havde urgency omkring at udnytte tegningsretterne. Da jeg i morges kontaktede banken for at udnytte mine t-retter, får jeg desværre at vide, at jeg er en dag for sent på den. Da deres system er lukket ned for tegning i går tirsdag. Retmæssigt skal det siges, at de havde sendt et brev i netbank, hvor der stod, at de skulle høre fra mig mandag.

Problemet er ikke, at de har solgt mine t-retter. De er ikke solgt. Men det er for sent at udnytte dem - i hvert fald i følge min bank…

Kan det være rigtigt, at jeg ikke kan udnytte mine t-retter nu? Emissionen er jo stadig åben. Overser jeg en mulig løsning.

På forhånd tak

Hej @Jyden, velkommen til! Fedt med første indlæg på Inderes.

Vi gennemgår det faktisk i en af vores seneste videoer:

Men ja, jeg tror desværre ikke du kan gøre så meget nu :sweat:

Green Hydrogen Systems kom i går ud med ikke-reviderede resultater og guidance for 2024. Det kan man læse mere om her: Green Hydrogen Systems: Offentliggør ikke-reviderede hovedresultater på linje med seneste guidance og præsenterer 2024 guidance - Inderes

Vi har i den forbindelse taget et kig på aktiekursudviklingen sammenlignet med en grøn hydrogen ETF (sektoren) over de seneste år, der har været udfordret - særligt som følge af de markant højere renter sammenlignet med 2021.

1 Synes om

Ingen tvivl om at renten indirekte har haft indflydelse og dermed risikoen for udskydelser af projekter, lad os bare se hvad ørsted siger, de har jo haft store planer på Green Hydrogen områder. Det bliver lidt spændende at følge deres nye planer for investeringer.

Plug og deres store gæld og udskydelser har jo også præget sektoren på det seneste, men det ser ud til at de har fået statslån og dermed jo en indikator for den amerikanske stat fortsætter med at leve op til de ambitioner der er lagt i Biden Green Deal. EU ser heller ikke ud til at ændre på deres planer.

Men en tidlig fase teknologi er jo ekstremt sårbar over forsinkelser og det har ramt grøn hydrogen

1 Synes om