Afnotering Park Street

I Park Street´s strategioplæg her i foråret står der at de vil afnoteres i løbet af 2024.
De har lige foretaget markant tilbagekøb af egne aktier, og nedskrevet kapitalen.
Jeg vil tro indre værdi p.t. ligger omkring 23 kr per aktie.
Vil fondsbørsen mon ikke kræve at der fremsættes et “rimeligt” tilbud til de minoritetsaktionærer der er, og vil det ikke vanligvis være omkring indre værdi i et ejendomsselskab som dette? I givet fald en ret stor upside herfra de ca 11 den ligger i.
Selskabet har en majoritetsejer der ejer ca 94%. .
Er der nogle herinde der har synspunkter om dette emne ?

Først og fremmest har jeg ikke så stort et kendskab til Park Street og er derfor ikke helt opdateret på den specifikke situation og detaljer. Vi har dog set mange afnoteringer på det seneste - særligt på First North - af forskellige årsager, herunder særligt forklaret af lav likviditet/handel i aktierne og højere omkostninger ved at være børsnoteret vs. ikke-børsnoteret. Med et meget lav free float giver det formentligt også mening, at majoritetsejeren bag Park Street ikke ser så stor værdi i at være børsnoteret.

I mange af afnoteringerne på First North har der ikke været fremsat et tilbud til minoritetsaktionærerne. Om det kræves i dette tilfælde med en hovedmarkedsnotering som denne er jeg ikke helt sikker på, men der er også relativt få private aktionærer tilbage kan jeg se (163 står angivet i Nordnet). Men mon ikke der gives et tilbud, når/hvis den officielle melding kommer.

Til dit spørgsmål om prisen og indre værdi ser man mange eksempler på, at ejendomsselskaber handles markant under indre værdi. Ud fra hvad jeg kan se i de seneste regnskaber handles andre ejendomsselskaber som Prime Office og EgnsINVEST Ejendomme Tyskland i samme niveau med en K/I på ca. 0,5x.

Ja, der er mange selskaber der handler under indre værdi. Dog vil jeg tro at historikken for hovedbørsen er at man meget nødigt ser afnoteringer, og sørger for et rimeligt bud til minoriteterne hvis det skal tillades.
Jeg mener iøvrigt at selskabet ParkStreet købte egne aktier tilbage via børsen på niveauer omkring 15 kr for et par år siden. Det kan vel næppe accepteres at de byder lavere end hvad de tidligere har købt for. Personligt tror jeg de skal op omkring indre værdi før børsen siger ok for afnotering.
Men tak for svar .